Ingles

From infant's class here at Camino Real we give English classes daily in a way that is playful, happy and animated.  We believe that the students enjoy being in a class learning a language and not learning a language in a class.

The intention of each class is to change the focus onto the positive aspects of learning a second language in this case English. It isn't easy to do this work on a daily basis and in a way that is fun even more so with infants. However through games, movement, pictures and music, it is possible to involve the students in this learning experience.

The students are able to communicate and participate in a positive way and when there are special activities or celebrations such as Carnival and Halloween, all involved are able to utilise the vocabulary and structures learnt and at the same time associate these structures with the special activities. Involving the students in fancy dress enables them to identify themselves with different personalities therefore sharpening their English awareness.

At five years of age they can identify words with images, they are also able to include in this learning experience normal things that can be seen in daily life such as food, songs, dancing and animals. All of this is completed in the English extra classes .  How funny it´s to leanrn English !

En nuestro cole Camino Real las clases de Inglés en Infantil se realizan cada día de una forma lúdica, alegre y animada, en la que se pretende que el niño disfrute de una clase en otro idioma a la vez que lo está aprendiendo.

Con esta intención se pretende dar un enfoque más positivo a un segundo idioma, en este caso el inglés. Este trabajo no es fácil de realizar pero en cierto modo es mucho más divertido para los niños. Así a través del juego, el movimiento, la música y el dibujo es más fácil que el niño participe activamente en este aprendizaje. Por otro lado cuando se organiza una actividad especial como Carnaval, Halloween, los niños demuestran una actitud más comunicativa, alegre y positiva, y utilizan el vocabulario y las estructuras aprendidas a través de actividades como la realización de disfraces, a la vez que se identifican con el personaje en inglés.

Además con 5 años reconocen las palabras escritas con su imagen correspondiente en inglés, y aprenden las cosas de la vida cotidiana como son las comidas, las canciones, los bailes , los animales, etc... Todo ello complementado con las clases extraescolares semanales.

¡Que divertido es aprender Inglés!